آیا حیات در سیارات دیگر وجود دارد؟

وجود زندگی در سایر کرات

آیا حیات در سیارات دیگر وجود دارد؟

آیا حیات در سیارات دیگر وجود دارد؟

سیارات دیگر در کهکشان راه شیری ممکن است مانند زمین قاره هایی داشته باشند،دانشمندان بر این باورند که ممکن است حیات در سیارات دیگر  وجود داشته باشد که دارای ویژگی های آب و خشکی مشابه زمین باشد. برای مطالعه مقاله بررسی وجود حیات در سایر سیارات تا انتهای مقاله با مجله آندرومدا مگ همراه باشید.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است آب در هنگام شکل گیری یک سیاره وجود داشته است، محققان اظهار داشتند که این امر برای زمین ، مریخ و زهره صادق است. و از آنجا که در سیستم منظومه شمسی چیز خاصی وجود ندارد ، احتمالاً همان شرایط سیارات فراخورشیدی در کهکشان شکل گرفته وجود داشته است.

آندرس یوهانسن ، نویسنده اصلی تحقیق جدید و یک ستاره شناس در دانشگاه کپنهاگ ، در بیانیه ای گفت: “تمام داده های ما [مدل سازی رایانه ای] نشان می دهد که آب از همان ابتدا بخشی از عناصر سازنده زمین بوده است.” “از آنجا که مولکول آب به طور مکرر در حال تشکیل است ، احتمال منطقی وجود دارد که برای همه سیارات کهکشان راه شیری اعمال شود. نقطه تعیین کننده برای وجود آب مایع فاصله سیاره از ستاره آن است.”

در طول مطالعه ، محققان سرعت تشکیل سیارات را محاسبه کردند. آنها دریافتند که ذرات ریز ، یخ و کربن به اندازه میلی متر ، عناصر اصلی سازنده زمین ، همراه با سنگریزه هایی است که از دیسک پیش سیاره رد می شوند ، به عنوان ایده ای که نامش  “تجمع سنگریزه” است شناخته می شود.

در اوایل تاریخ خود ، زمین با جذب سنگریزه هایی که حاوی یخ و کربن بودند ، رشد کرد تا اینکه این سیاره به حدود 1٪ جرم فعلی خود رسید. یوهانسن توضیح داد: برای 5 میلیون سال آینده ، زمین به رشد خود ادامه داد تا اینکه به اندازه فعلی رسید ، در حالی که دمای سطح همچنان ادامه داشت و در نتیجه یخ موجود در سنگریزه ها قبل از رسیدن به سطح سیاره تبخیر می شد.

محققان همچنین دریافتند که سنگریزه ها از 10٪ تا 35٪ یخ برای سیارات اولیه تشکیل شده اند ، و نسبت های کمتری برای اجسام بزرگتر دارد.

برخی از مطالعات قبلی ، مانند یکی از مطالعات منتشر شده در آگوست 2019 ، حاکی از آن است که حدود 60٪ از آب زمین از اثرات سیارک ها ناشی می شود.

با توجه به یوهانسن ، با یافتن آب “در همه جا” کهکشان ، نظریه جمع شدن سنگریزه ممکن است به این ایده اعتقاد داشته باشد که سایر سیارات راه شیری به روشی مشابه زمین ، مریخ و زهره تشکیل شده اند و بنابراین می توانند برای زندگی مناسب باشند.

“همه سیارات در کهکشان راه شیری ممکن است از همان بلوک های سازنده تشکیل شده باشند ، به این معنی که سیاره هایی با مقدار آب و کربن برابر با زمین – و بنابراین مکان های بالقوه ای که ممکن است حیات در آن وجود داشته باشد – اغلب در اطراف ستاره های دیگر کهکشان ما رخ می دهد ، به شرط دمای هوا مناسب است. ”

مارتین بیزارو ، استاد دانشگاه كپنهاگ ، یكی از همكاران این مطالعه جدید ، همچنین اظهار داشت كه نه تنها سیارات موجود در مدل خود به همان میزان آب می رسند ، بلكه ممكن است در قاره ها نیز ورزش كنند ، با استناد به این نظریه كه سیارات در شیری وای دارای همان بلوک های ساختمانی و دما بود. وی گفت: “این فرصت های خوبی برای ظهور زندگی فراهم می کند.”

در مرحله بعدی ، یوهانسن و محققان از ویژگی های طیف سنجی تلسکوپ های فضایی آینده مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب برای تعیین دقیقاً بخار آب این سیارات استفاده می کنند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.