بیوگرافی توماس رایتر فضانورد آلمانی

فضانورد آلمانی

بیوگرافی توماس رایتر فضانورد آلمانی

توماس آرتور رایتر در 23 مه 1958 در فرانکفورت واقع در آلمان غربی متولد شد. او یک فضانورد بازنشسته اروپایی و ژنرال سرتیپ در نیروی هوایی آلمان است. در حال حاضر نیز او به عنوان هماهنگ کننده بین سازمانی و مشاور مدیر کل در آژانس فضایی اروپا فعالیت می کند. او یکی از 25 فضانورد برتر از نظر مجموع زمان حضور در فضا نیز بوده است. در ادامه مقاله با وب سایت آندرومدامگ همراه باشید.

تحصیلات رایتر

رایتر در سال 1977 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و در سال 1982 رایتر مدرک دیپلم خود را در مهندسی هوا فضا از دانشگاه مونیخ دریافت کرد. او در سال 2010، در این دانشگاه دکتری افتخاری گرفت. همچنین در دوره های آموزشی خلبانی نیز شرکت کرد و توانست به یک خلبان حرفه ای نیز تبدیل شود.

حرفه فضانوردی

  • او به عنوان مهندس پرواز در مأموریت یورومیر ۹۵/سایوز TM-22 به ایستگاه فضایی میر خدمت کرد. در طول ۱۷۹ روز حضورش در میر، دو بار راهپیمایی فضایی (EVA) انجام داد و اولین فضانورد آلمانی شد که راهپیمایی فضایی انجام می‌دهد.
  • بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷، رایتر آموزش‌های اضافی برای فضاپیمای سایوز را گذراند و گواهی “فرمانده بازگشت سایوز” را دریافت کرد که او را واجد شرایط فرماندهی یک خدمه سه نفره سایوز در بازگشت از فضا کرد.
  • او برای یک مأموریت شش‌ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) آموزش دید و برای مأموریت شاتل فضایی دیسکاوری STS-121 انتخاب شد تا به اکسپدیشن ۱۳ بپیوندد. پرتاب این مأموریت ابتدا برای ۱ ژوئیه ۲۰۰۶ برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل موارد جوی، سرانجام در ۴ ژوئیه ۲۰۰۶ انجام شد. دیسکاوری در ۱۵ ژوئیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و رایتر بر روی ISS به کار خود در اکسپدیشن ۱۳ ادامه داد. او بعدها به اکسپدیشن ۱۴ پیوست و سپس طی مأموریت STS-116 دوباره با شاتل دیسکاوری به زمین بازگشت. رایتر پس از ۱۷۱ روز حضور در فضا به زمین بازگشت، به این ترتیب او دوبار در مدار بود، هر بار تقریباً به مدت نیم سال.
  • مأموریت او به ISS توسط آژانس فضایی اروپا به عنوان “آسترولب” نام‌گذاری شد.
  • در ۸ اوت ۲۰۰۷، توماس رایتر به عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی مرکز هوافضای آلمان (DLR) منصوب شد.
  • از ۱ آوریل ۲۰۱۱ تا دسامبر ۲۰۱۵، او مدیر بخش پروازهای فضایی سرنشین‌دار و عملیات در آژانس فضایی اروپا (ESA) بود و مسئولیت تمام عملیات‌های مأموریت‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین را بر عهده داشت. این شامل بهره‌برداری از بخش‌های اروپایی ایستگاه فضایی بین‌المللی، وسیله نقلیه انتقال خودکار (ATV) آژانس فضایی اروپا، مسئولیت مرکز فضانوردی اروپا (EAC) و مأموریت‌های بدون سرنشین و زیرساخت‌های زمینی مرتبط با آن‌ها بود. امروز، او به عنوان هماهنگ‌کننده بین‌سازمانی و مشاور مدیر کل در آژانس فضایی اروپا فعالیت می‌کند.
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.