ژوگدرمیدیین گوراکچا فضانورد مغولستانی

اولین فضانورد مغولستان

ژوگدرمیدیین گوراکچا فضانورد مغولستانی

ژوگدرمیدیین گوراکچا فضانورد مغولستانی

ژوگدرمیدیین گوراکچا در 5 دسامبر سال 1947 در مغولستان بدنیا آمد او اولین فرد مغولستانی و دومین فرد آسیایی بود که به فضا رفته است. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

گوراکچا مدرک  مهندسی هوا و فضایش را در آکادمی نظامی ژوکوفسکی واقع در اولان باتور (پایتخت مغولستان) دریافت کرد و در سال 1977 در این رشته فارغالتحصیل شد  او به عنوان مهندس هوانوردی به نیروی هوایی مغولستان پیوست و درجه سرلشکری را نیز دریافت کرد.

در مارس 1978 او برای شرکت در هشتمین ماموریت بین المللی اتحاد جمایر شوروی انتخاب شد و اولین ماموریت فضایی او این بود که به عنوان محققی در سایوز 39 فعالیت نماید، در 22 مارس 1981 او و شخصی دیگر به نام ولادیمیر جانی بک اف، از قزاقستان وارد فضا شد. البته او نزدیک به هشت روز را درفضا گذراند و در ایتسگاه فضایی سالیوت 6 شوروی آزمایش های علمی فراوانی را نیز به انجام رساند.

خرید مجسمه مدل فضانورد

گوراکچا در 30 مارس 1981 از فعالیت در حوزه فضایی بیرون آمد و درجه افتخار را از اتحاد جماهیر شوروی دریافت کرد. در زمان های بعد او به عنوان فرمانده کل نیروی هوایی مغولستان انتخاب شد و حتی از سال 2000 تا 2004 به عنوان وزیر دفاع مشغول خدمت بود.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.