فضانوردی به نام جانی کیم

فضانوردی کنجکاو

فضانوردی به نام جانی کیم

فضانوردی به نام جانی کیم

کیم در سال 2017 به عنوان کاندیدای فضانورد ناسا انتخاب شد. در سال 2020، کیم یکی از 18 فضانورد انتخاب شده برای برنامه آرتمیس شد.برای مطالعه کامل مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید

در اوایل سال جاری، او به‌عنوان سرنشین افزایشی ایستگاه فضایی بین‌المللی برای اکسپدیشن 65 خدمت کرد. او در حال حاضر منتظر مأموریت پرواز برای اولین مأموریت پرواز فضایی خود است.او عضو نیروی دریایی بوده و پزشک میباشد.

خیلی ها باور دارند که  همه چیزهایی که کیم قبل از 35 سالگی به دست آورده سخت است. او نه تنها یک فضانورد است، بلکه او عضورنیروی دریایی میباشد و پزشک است!

کیم پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در نیروی دریایی ثبت نام کرد. پس از آموزش گسترده، او به عنوان  متخصص جنگی  تیم SEAL THREE Platoon Charlie در کالیفرنیا منصوب شد.

طبق بیوگرافی خود در ناسا، کیم بیش از 100 عملیات جنگی را در دو استقرار در خاورمیانه به پایان رسانده است، جایی که او به عنوان یک پزشک عملیات رزمی، تک تیرانداز، ناوبر خدمت کرده است.

 

او با الهام از دوران خود به عنوان یک پزشک رزمی در ارتش، در دانشکده پزشکی هاروارد تحصیل کرد و در سال 2016 فارغ التحصیل شد. به گفته ناسا، در زمان انتخاب، کیم به عنوان پزشک مقیم در پزشکی اورژانس در بیمارستان عمومی ماساچوست و بریگهام و بیمارستان زنان خدمت کرده است

کیم در حالی که در انتظار اولین ماموریت فضایی خود است، به عنوان ستوان نیروی دریایی در حال انجام وظیفه است.

2. او در حال خرید مواد غذایی بود که متوجه شد برای فضانوردی انتخاب شده است.

در یک مصاحبه ناسا در سال 2017 ، کیم در مورد لحظه ای که برای اولین بار فهمید که به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شده است، صحبت کرد. او منتظر تماس بود اما در مغازه خواربار فروشی بود که تلفن زنگ زد.

 

کیم پاسخ داد و مطلع شد که او به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شده است. کیم گفت که سعی کرده خونسردی خود را حفظ کند، اما با عجله به همسرش که در حال خرید با او بود، گفت و همان جا در فروشگاه بالا و پایین می پرید و او  این خبر خوش را به او می گفت!

کیم احساس انتخاب شدن به عنوان فضانورد ناسا را “سوررئال” توصیف کرد.

3. کیم باید به خود کوچکترش می گفت که “شکست چیزی است که باید پذیرفت.”

وقتی از کیم پرسیده شد که در مصاحبه با ناسا چه توصیه‌ای به وؤژن جوانش بکند  پاسخ داد که به جوان‌ترش اجازه می‌داد بداند که “شکست چیزی است که باید پذیرفت”.

 

او همچنین گفت که به خود ورژن جوانترش خواهد گفت که «به دست آوردن همه چیزهای ارزشمند بسیار دشوار است و هر اشتباهی فرصتی برای یادگیری و بهبود است.»

 

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.