یی سو یئون دانشمند و فضانورد اهل کره جنوبی

یی سو یئون دانشمند و فضانورد اهل کره جنوبی

یی سو یئون دانشمند و فضانورد اهل کره جنوبی

یی سو یئون در 2 ژوئن سال 1978 در کره جنوبی بدنیا آمد یک او یک دانشمند و فضانورد می باشد و اولین شهروند کره ای است که به فضا سفر کرده است. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله عملی آندرومدا مگ همراه باشید.

سویئون مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی مکانیک را در موسسه علوم فناوری کره در سال های 2001 و 2002 دریافت کرد. او همچنین دکتری علوم زیستی را نیز دریافت کرده است و از بین 36000 متقاضی برای آموزش در روسیه جهت پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی انتخاب گردیده است.

کشور کره جنوبی با پرداخت 20 میلیون دلار به روسیه اجازه داد تا یک کره ای در پرواز فضایی روس ها باشد.سویئون به عنوان یک پشتیبان مهندس کامپیوتر آموزش دیده بود. در 8 آوریل سال 2008 سویئون به همراه دو فضانورد روسی یعنی ولکوف و اولگ کوننکو همراه شد و کشتی فضایی سایوز TMA-12 آنها به ایستگاه فضایی بین المللی متصل گشت، جایی که سویئون مدت نه روز را صرف انجام برخی آزمایشات علمی و پزشکی کرده است، او در 19 آوریل به همراه دو خدمه دیگر یعنی پگی ویتسون و یوری ماچنکو به زمین بازگشتند.

اگرچه ماموریت موفقیت آمیز بود، اما ماژول تجهیزات سایوز نتوانست به درستی از ماژولی که ورود مجدد را باید انجام میداد جدا شود، و بنابراین این فضاپیما یک مسیر غیرعادی شیب دار به سمت زمین را دنبال کرد و فرود سختی در بخش هایی از  قزاقستان داشت که در طی آن سویئون آسیب دید که بعداً لازم شد در بیمارستان بستری شود و در سال 2014 از برنامه ها و فعالیت های فضایی کره جنوبی استعفا داد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.