گرمایش زمین و بررسی رصد ماهواره ها

زمین در حال گرم شدن است

گرمایش زمین و بررسی رصد ماهواره ها

گرمایش زمین و بررسی رصد ماهواره ها

گرمایش زمین که قبلاً اتفاق افتاده حتی ممکن است از آنچه فکر می کردیم بدتر باشد. این نتیجه یک مطالعه جدید است که نشان داده که ماهواره ها احتمالاً درجه گرمایش زمین را در 40 سال گذشته دست کم گرفته اند.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

ماهواره ها ممکن است به مدت ده ها سال گرم شدن زمین را ناچیز بپندارند

معادلات اساسی فیزیک رابطه بین دما و رطوبت موجود در هوا را کنترل می کند، اما مطالعه جدید نشان می دهد بسیاری از اندازه گیری دما و رطوبت مورد استفاده در مدل های آب و هوایی از این رابطه جدا می شوند.

ریبس این مطالعه بن سانتر، دانشمند رشته اقلیم شناسی در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور (LLNL) در کالیفرنیا، در بیانیه ای گفت، این به این معنی است که یا اندازه گیری ماهواره ای تروپوسفر درجه حرارت آن را دست کم گرفته یا رطوبت آن را بیش از حد ارزیابی کرده است.

سانتر گفت که در حال حاضر دشوار است که بتوان تشخیص داد کدام تفسیر معتبرتر است. “اما تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که چندین مجموعه داده مورد مشاهده  به ویژه آنهایی که کمترین مقدار گرم شدن سطح اقیانوس و گرم شدن زمین را دارند با سایر اندازه گیری های مستقل در تضاد هستند. متغیرهای مکمل نیز متغیرهایی هستند که با هم رابطه فیزیکی دارند.

به عبارت دیگر، اندازه گیری هایی که کمترین مقدار گرمایش زمین را نشان می دهند ممکن است کمترین میزان اطمینان را نیز داشته باشند.

سانتر و تیمش چهار نسبت مختلف از خصوصیات اقلیمی را با هم مقایسه کردند: نسبت دمای سطح گرمسیری دریا به بخار آب گرمسیری، نسبت دمای پایین تروپوسفر به بخار آب گرمسیری، نسبت دمای متوسط به تروپوسفر فوقانی به بخار آب گرمسیری، و نسبت دمای میانی به تروپوسفر فوقانی به دمای سطح گرمسیر دریا.

در مدل های مربوطه، این نسبت ها دقیقاً براساس قوانین فیزیکی حاکم بر رطوبت و گرما تعریف می شوند. برای گرم کردن هوای مرطوب بیش از هوای خشک انرژی زیادی لازم است، زیرا آب به طور موثر گرما را می مکد. هوای گرمتر همچنین می تواند رطوبت بیشتری نسبت به هوای سردتر در خود نگه دارد، پدیده ای که در شبنم صبحگاهی قابل مشاهده است با سرد شدن هوا در طول شب میتواند جاری شدن آب را نیز مشاهده نمود.

محققان دریافتند که مشاهدات ماهواره ای  نسبت به این قوانین که ظاهرا کاملاً مشخص شده اند هیچ ارتباطی ندارند. در عوض، بسته به اینکه مجموعه محققان از چه مجموعه داده ای استفاده می کنند، در محدوده وسیعی نیز می توان آنها را قرار داد. این ممکن است به این معنی باشد که برخی از مجموعه های داده ها مجموعه هایی که با قوانین فیزیکی حاکم بر رطوبت و گرما مطابقت دارند دقیق تر از سایرین هستند، محققان در تاریخ 20 مه در مجله آب و هوایی این گزارش را مطرح کردند.

محققان دریافتند مجموعه داده هایی که به بهترین وجهی از قوانین مربوط به بخار آب و نسبت دما پیروی می کنند، بیشترین گرمایش سطح دریا و تروپوسفر را نشان می دهند. به همین ترتیب، مواردی که به بهترین وجه قوانین مربوط به دمای متوسط تا تروپوسفر متوسط و نسبت درجه حرارت سطح دریا را نشان میدادند، مواردی بودند که اندازه گیری بالاتر دمای سطح دریا را نیز نشان دادند.

برای اینکه آیا کارماهواره ها اشتباه است باید رابطه رطوبت و دما را درنظر گرفت و استفان پو چدلی یک دانشمند متخصص در حوزه آب و هوا وجو در LLNL در بیانیه ای گفت در نهایت استفاده از این مدل ها میتواند ازنظر آزمایشی به محققان کمک کند تا با دقت بیشتری گرمایش تاریخی کره زمین را ردیابی و مشاهده نمایند. همچنین بیان نمود که انجام چنین مقایسه هایی بین اندازه گیری مقادیر مکمل موجود می تواند اعتبار میان مجموعه داده های مختلف را روشن نماید.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.