چگونه می توانیم به یک فضانورد تبدیل شویم

فضانورد

چگونه می توانیم به یک فضانورد تبدیل شویم

چگونه می توانیم به یک فضانورد تبدیل شویم

هنگامی که نیل آرمسترانگ در سال 1969 پا به ماه گذاشت، کودکان در سراسر ایالات متحده ستاره هایی در چشمان خود داشتند و رویای شغلی را در سر می پرورانند که قبلاً وجود نداشته است: آنها می خواستند فضانورد شوند. برای ادامه مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

 

در 50 سال گذشته خیلی چیزها تغییر کرده است. حتی اگر حرفه ای به عنوان یک ستاره یوتیوب از نظر محبوبیت از فضانوردان پیشی گرفته است، بسیاری از بچه ها هنوز می خواهند فضا را کشف کنند.

 

البته فضانورد شدن کار آسانی نیست. برای این مسیر شغلی، شما واقعاً فقط یک محل استخدام بالقوه دارید: اداره ملی هوانوردی و فضایی، که بیشتر به نام ناسا شناخته می شود.

 

ناسا در مورد فضانوردان نیروی کار انبوهی ندارد. در حال حاضر، 48 فضانورد فعال توسط ناسا استخدام شده اند و کمتر از 600 نفر در 50 سال گذشته به فضا رفته اند. اما اگر رویا و اراده کافی داشته باشید، ممکن است شانسی برای پیوستن به صفوف این ماجراجویان واقعی داشته باشید.

یک فضانورد چه کاری انجام می دهد؟

علیرغم آنچه از باز لایت‌یر در «داستان اسباب‌بازی» دیده‌اید، فضانوردان در فضا پرواز نمی‌کنند و فریاد می‌زنند: «به بی‌نهایت و فراتر از آن!» – آنها وظایف واقعی دارند، درست مثل بقیه ما. فضانوردان هنگام انجام ماموریت های فضایی نقش های مختلفی را ایفا می کنند. فرمانده، مسئولی است که در نهایت مهم ترین تصمیمات را در یک ماموریت فضایی می گیرد. خلبان از نزدیک در کنار فرمانده کار می کند. فضانوردان دیگر نقش متخصص ماموریت را بر عهده می گیرند که در آن از مهارت های خاص یا حوزه ای خاص از دانش استفاده می کنند.

 

فضانوردان همچنین بسیاری از کارهای پیش پاافتاده را برای ادامه کار ایستگاه های فضایی انجام می دهند. خدمه تجهیزات را تمیز و بررسی می کنند و چیزهایی که خراب شده اند را تعمیر می کنند. آنها هر روز دو ساعت را به ورزش می گذرانند تا بتوانند با نیازهای بدنی شغل همگام شوند.

چگونه یک فضانورد شویم

هیچ رشته “فضانورد” در کالج وجود ندارد. افرادی که ناسا برای فضانورد شدن انتخاب می کند، لزوماً کسانی نیستند که زندگی خود را وقف تبدیل شدن به کاوشگر فضا کرده اند. در عوض، آنها در ریاضیات و علوم متخصصانی هستند که تمام شرایط ناسا را دارند.

 

فضانوردان مشتاق باید علاوه بر حداقل دو سال تجربه حرفه ای مرتبط، مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. از طرف دیگر، آنها ممکن است حداقل 1000 ساعت زمان فرماندهی خلبان را در یک هواپیمای جت کامل کنند.

سپس قسمت سخت فرا می رسد. فضانوردان باید پروازهای فیزیکی طولانی مدت ناسا را پشت سر بگذارند. اگر کمتر از 5 فوت، 2 اینچ، یا بیش از 6 فوت، 3 اینچ هستید، شانس ندارید. داوطلبان به دید 20/20 نیاز دارند، اگرچه ممکن است از لنزهای اصلاحی استفاده کنند. فشار خون آنها در هنگام نشستن نیز نمی تواند از 140/90 تجاوز کند.

 

وقتی نوبت به درخواست برای این شغل می رسد، فضانورد آن مک کلین توصیه های عادی و شگفت آور ارائه می دهد: روی رزومه خود کار کنید. مطمئن شوید که مختصر و بدون خطا باشد. ناسا می خواهد بداند که فضانوردانش به جزئیات کوچک توجه می کنند، مهارتی حیاتی که برای دانشمندان لازم است.

ناسا هر چهار سال یا بیشتر فضانوردان جدید استخدام می کند و تعداد کمی از افراد درخواست می کنند. در سال 2013، 6000 نفر برای فضانورد شدن درخواست دادند. ناسا هشت مورد را انتخاب کرد. و زمانی که 18300 نفر برای کلاس سال 2017 درخواست دادند، تنها 12 نفر پذیرفته شدند – این میزان پذیرش کمتر از 1٪ است.

راه فضانورد شدن آسان نیست. حتی اگر ناسا درخواست شما را تأیید کند، مدتی طول می کشد تا شما واقعاً زمین را ترک کنید.

 

ابتدا باید دو سال آموزش اولیه را بگذرانید. که هم شامل تربیت بدنی و هم مطالعه در کلاس می شود. کارآموزان فضانورد زبان روسی می‌آموزند تا بتوانند با مرکز کنترل مأموریت روسیه ارتباط برقرار کنند و در مورد سفینه‌های فضایی و علم مربوط به ایستگاه‌های فضایی بیاموزند.

 

فضانوردان در حال آموزش نیز باید تست های فیزیکی را پشت سر بگذارند. آنها باید گواهینامه غواصی را دریافت کنند و در حالی که لباس پرواز به تن دارند، سه دور در استخر شنا کنند. آنها باید آموزش های نظامی بقای زمین و آب را نیز بگذرانند که برای مواقع اضطراری ضروری است.

 

در نهایت، کارآموزان باید در شبیه‌سازی‌هایی تمرین کنند که به آنها اجازه می‌دهد به فشارهای اتمسفر بالا و پایین عادت کنند.

چقدر برای فضانورد شدن نیاز به تحصیل دارید؟

متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس در زمینه STEM مرتبط مانند مهندسی، زیست شناسی، علوم فیزیکی، علوم کامپیوتر یا ریاضی باشند. ناسا همچنین فضانوردانی را در نظر می گیرد که حداقل دو سال در دوره دکترا گذرانده باشند، دارای مدرک دکترای پزشکی باشند یا یک برنامه مدرسه خلبانی آزمایشی را تکمیل کرده باشند.

 

در مجموع، فضانوردان معمولاً حداقل شش سال را در دوران تحصیلات تکمیلی سپری می‌کنند – در صورتی که مدرک دکترا داشته باشند، گاهی بیشتر.

 

نماد تقویم چقدر طول می کشد تا فضانورد شوید؟

علاوه بر شش سال تحصیل در مدرسه و دو سال تجربه حرفه ای، فضانوردان باید دو سال آموزش اولیه اجباری را بگذرانند. همه اینها حدود یک دهه آماده سازی است.

 

پس از آن، فضانوردان ممکن است نیاز داشته باشند ماه ها یا سال ها منتظر بمانند تا بتوانند حتی اولین ماموریت فضایی خود را آغاز کنند. قبل از ترک زمین، فضانوردان باید آموزش ماموریت های پیشرفته را به پایان برسانند، که بیشتر آنها را برای اکتشاف فضایی مجهز می کند.

مشاغل جایگزین در اکتشاف فضا

شاید بخواهید به ناسا بپیوندید، اما رفتن به فضا واقعاً برای شما جذاب نیست. یا شاید رقابت شدید برای فضانورد شدن احساس فشار زیادی می کند. خبر خوب این است که شما هنوز هم می توانید در سفرهای فضایی بدون اینکه زمین را ترک کنید، کار کنید.

 

ناسا، مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها همگی افراد حرفه‌ای را برای مشاغل مختلف استخدام می‌کنند تا مطمئن شوند که بیشترین بهره را از اکتشافات فضایی می‌بریم. طبق آمار اداره آمار کار، در سال 2019، بیش از 66000 نفر به عنوان مهندس هوافضا کار می کردند. این افراد سفینه فضایی و همچنین هواپیما و موشک را برای اهداف دفاع ملی طراحی و ایجاد می کنند.

 

دانشمندان جوی همچنین با مطالعه پدیده های جوی و اقلیم با استفاده از ماهواره ها و سیستم های راداری در قلمرو فضایی کار می کنند. در سال 2019 حدود 10000 نفر به عنوان دانشمند جو مشغول به کار شدند.

نجوم یکی دیگر از مسیرهای محبوب است که در حال حاضر 20500 نفر به عنوان اخترشناس مشغول به کار هستند. اگر مجذوب علم هستید و می‌خواهید مفاهیمی مانند کهکشان‌ها، شکل‌گیری سیاره‌ها، تکامل ستاره‌ها و نظریه ماده تاریک را مطالعه کنید، نجوم یک زمینه عالی برای ورود به آن است.

 

همچنین می‌توانید به گزینه‌های شغلی مرتبط با فضا مانند فیزیکدان پلاسما، مهندس سخت‌افزار کامپیوتر، مهندس الکترونیک، تکنسین اویونیک و تکنسین هواشناسی نگاه کنید.

 

فضانورد شدن کار سختی است و برای همه مناسب نیست، اما اگر به اکتشاف فضایی دل بسته اید، اجازه ندهید چالش های آماده شدن برای این کار شما را باز دارد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.