چرا کشورها مناطق زمانی شان را تغییر میدهند

چیزی که افراد زیادی با آن سر و کله می زنند

چرا کشورها مناطق زمانی شان را تغییر میدهند

چرا کشورها مناطق زمانی شان را تغییر میدهند

اگر به ساعت نگاه کنید و از کسی از طرف دیگری از جهان بپرسید که ساعت چند است، متوجه خواهید شد که تفاوت زیادی وجود دارد.برای مطالعه کامل این مقاله با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

این واقعاً قابل توجه است که چگونه مردم در یک سیاره زندگی می کنند اما زمان های متفاوتی را تجربه می کنند. ممکن است یک روز در منطقه شما باشد در حالی که در کشورهای دیگر هنوز شب است. آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی باعث تفاوت در مناطق زمانی می شود؟ مناطق زمانی مختلفی در جهان وجود دارد و برخی از کشورها در یک بازه زمانی خاص ساعت را تغییر می دهند. دریابید که چرا برخی کشورها و ایالت ها منطقه زمانی خود را تغییر می دهند.

چرخش زمین و مناطق زمانی در جهان

شما در کلاس علوم خود آموخته اید که زمین می چرخد. هر 24 ساعت یک چرخش کامل را انجام می دهد. با چرخش سیاره، برخی از مکان ها نور خورشید یا تاریکی را دریافت می کنند و در نتیجه روز و شب رخ می دهد. همانطور که زمین به سمت نور خورشید می چرخد، طلوع خورشید را خواهید دید، در حالی که چرخش خارج از نور خورشید جایی است که غروب خورشید را می بینید.

 

چرخش زمین دلیل اصلی پیروی کشورها از مناطق زمانی متفاوت است. بدون آن، ظهر در جاهای دیگر صبح یا حتی عصر خواهد بود. بسیاری از مناطق زمانی قبلاً ایجاد شده بودند که مسافران را در مورد زمان گیج می کرد. در دهه 1800، دانشمندان از سیستم جدیدی برای مناطق زمانی بر اساس درجات چرخش و طول جغرافیایی استفاده کردند. در نتیجه، آنها زمان استانداردی را برای تقسیم زمین به 24 بخش یا منطقه زمانی ایجاد کرده اند.

 

عرض هر منطقه زمانی 15 درجه طول جغرافیایی است. نصف النهار اول به خط تقسیم اولیه طول جغرافیایی اشاره دارد. از سوی دیگر، طول جغرافیایی به فاصله زاویه ای بین یک نقطه در هر نصف النهار و نصف النهار اول در گرینویچ اشاره دارد. این مکان حومه ای در لندن است که خطوط تقسیم خیالی از آنجا آغاز می شود. میانگین زمان گرینویچ (GMT) منطقه زمانی است که در گرینویچ دنبال می شود. با حرکت به سمت غرب، منطقه زمانی یک ساعت زودتر می شود. وقتی به سمت شرق حرکت می کنید، منطقه زمانی یک ساعت دیرتر می شود.

چرا کشورها منطقه زمانی خود را تغییر می دهند؟

اگر همه کشورها از زمان استاندارد پیروی کنند، تنها 24 منطقه زمانی رسمی وجود خواهد داشت. با این حال، برخی از کشورها مانند چین ایده زمان استاندارد را بلافاصله نپذیرفتند. آنها تا امروز از زمان خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، چین به جای سه منطقه زمانی استاندارد، تنها از یک منطقه زمانی پیروی می کند. سایر کشورها فقط سیستم ها را با افزایش های کوچکتر مانند 15-30 دقیقه به جای یک ساعت استفاده کردند. از آنجایی که برخی کشورها از زمان استاندارد پیروی نمی کردند، مناطق زمانی اضافی ایجاد شد. در نتیجه، مناطق زمانی بیشتری وجود دارد که کشورها و دولت ها از آنها پیروی می کنند.

بهار به جلو،  پاییز به عقب

دلیل دیگری وجود دارد که چرا برخی کشورها و ایالت ها از منطقه زمانی متفاوتی پیروی می کنند. به آن زمان تابستانی می گویند. اگرچه این منطقه زمانی نیست، اما DST از برخی کشورها و ایالت ها می خواهد که ساعت را یک ساعت به جلو یا یک ساعت به عقب نسبت به زمان استاندارد تنظیم کنند. اما چرا ساعت تابستانی وجود دارد؟ چرا کشورها از آن پیروی می کنند؟

 

ساعت تابستانی برای استفاده بهتر از نور دنبال می شود. به عنوان مثال، اگر مکانی در پاییز ساعت را یک ساعت به عقب برگرداند، مردم می توانند به طور موثر یک ساعت از نور روز را از عصر به صبح منتقل کنند. در نتیجه می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند. در بهار برعکس این اتفاق می افتد. DST یک راه موثر برای داشتن یک ساعت بیشتر در روز در شب است.

 

اگرچه قصد استفاده از ساعت تابستانی خوب است، اما اثرات نامطلوب همچنان وجود دارد. افرادی که به DST عادت ندارند ممکن است با ریتم شبانه روزی خود دچار مشکل شوند. هنگامی که ساعت بدن مختل می شود، می تواند منجر به مشکلات خواب شود. در نتیجه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر شرایط سلامتی افزایش می یابد. برای به حداقل رساندن اثرات DST، افرادی که در کشورهایی که DST را دنبال می کنند، باید سبک زندگی سالمی داشته باشند. خواب کافی یکی از راه‌های پیشگیری از هر گونه بیماری جدی است

زمان استاندارد و ساعت تابستانی

برخی از کشورها فقط از زمان استاندارد پیروی می کنند. برخی از کشورهایی که از ساعت تابستانی پیروی نمی کنند در مناطق زمانی زمستانی (منطقه زمانی استاندارد) زندگی می کنند. از جمله محبوب ترین کشورهایی که DST را رعایت نمی کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

چین

ژاپن

امارات متحده عربی

کره شمالی

کره جنوبی

آرژانتین

اخیراً، برزیل (از سال 2019)

تونس (از سال 2009)

از سوی دیگر، برخی کشورها در نظر گرفتند که دیگر ساعت خود را تغییر ندهند. با این حال، آنها یک منطقه زمانی استاندارد را پیاده سازی کرده اند که در آن ترجیح می دهند در ساعات تابستانی در تمام طول سال بمانند. از جمله کشورها / ایالت ها / استان هایی که این نوع اقدامات را رعایت می کنند موارد زیر است:

 

آرژانتین

بلاروس

ایسلند

قرقیزستان

مالزی

مراکش

نامیبیا

روسیه

ساسکاچوان

سنگاپور

ترکیه

ترکمنستان

ازبکستان

یوکان

سایر کشورها از منطقه زمانی استاندارد و ساعت تابستانی در دوره های خاصی از سال استفاده می کنند. اگر دوست دارید سفر کنید، دانستن مناطق زمانی که بازدید خواهید کرد می تواند به شما در برنامه ریزی و تعیین قرارها کمک کند.

 

جهان دارای بیش از 24 منطقه زمانی است که تعیین زمان دقیق در مکان های مختلف را برای شما دشوار می کند. اما با استفاده از زمان استاندارد، می‌توانید از این سیستم برای اطلاع از ساعت رسیدن به سایر نقاط جهان استفاده کنید. با این حال، باید در نظر بگیرید که آیا آن مکان‌ها از زمان استاندارد استفاده می‌کنند، زیرا کشورهای دیگر ساعت تابستانی را رعایت می‌کنند و سایر کشورها منطقه زمانی خود را دارند.

 

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.