رونالد مک نیر فیزیکدان و فضانورد آمریکایی

حادثه چلنجر

رونالد مک نیر فیزیکدان و فضانورد آمریکایی

رونالد مک نیر فیزیکدان و فضانورد آمریکایی

رونالد مک نیر در 21 اکتبر سال 1950 در آمریکا بدنیا آمد او جز کشته شدگان حادثه چلنجر نیز نمی باشد. مک نیر در سال 1971 از دانشگاه فنی مهندسی کارولینای شمالی لیسانس فیزیکش را دریافت نمود.برای مطالعه کامل بیوگرافی تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

و در سال 1976 مدرک دکتری فیزیک را از موسسه فناوری ماساچوست کمبریج دریافت کرد. البته اصول تحقیقاتی مک نیر بیشتر در مورد لیزر بود.

در سال 1978 مک نیر به عنوان متخصص فضانورد ماموریتی توسط اداره ملی هوانوردی و فضایی ناسا انتخاب شد او به همراه بلوفورد و جونیور و فردریک گرگوری جز اولین آفریقایی آمریکایی هایی بودند که به عنوان فضانورد انتخاب شدند اولین ماموریت فضایی مک نیر شاتل فضایی چلنجر در سال 1984 بود و در آن پرواز بروس مک ماندلس اولین فردی بود که بدون داتشن هیچ اتصالی به فضا پیما پیاده روی فضایی اش را انجام داد .

مک نیر در ژانویه 1985 به عنوان اعضای اصلی چلنجر انتخاب شد البته هدف چلنجر بیشتر در مورد ردیابی داده های فضایی بود. همچنین فضا پیمای اسپارتان هالی یک ماهواره کوچک بود که مک نیر به همراه جودیت رزنیک قرار بود دو روز بعد از استفاده با بازوی روباتیک چلنجر و پس از نزدیک شدن به خورشید آن را رها کنند.

چلنجر در 28 ژانویه 1986 پرتاب شد  اما 73 ثانیه پس از بلند شدن در ارتقاع 14000 متری با یک انفجار نابود شده و مک نیر و تمامی خدمه فضا پیمای چلنجر از دنیا رفتند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.