بیوگرافی چیکایی موکایی پزشک و فضانورد ژاپنی

اولین زن فضانورد ژاپن

بیوگرافی چیکایی موکایی پزشک و فضانورد ژاپنی

چیکایی موکایی پزشک و فضانورد ژاپنی

چیکایی موکایی در 6 ماه مه 1952 در ژاپن بدنیا آمد و یک پزشک و فضانورد ژاپنی بود و اولین زن ژاپنی بود که به فضا سفر کرد.موکایی  در سال 1977 در طبابت دکتری گرفت و در سال 1988 دکتری فیزیولوژی را از دانشکده دانشگاه توکیو دریافت کرد.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

موکایی به عنوان جراح قلب در ژاپن مشغول به کار بود که ناگهان آژانس فضایی ژاپن در سال 1985 او را به عنوان فضانورد ماموریت STS-47/Spacelab-J انتخاب کرد و لی او در آن ماموریت پروازی نداشت و برای اولین بار به عنوان متخصص بار و محموله در ماموریت STS-65 با شاتل فضایی کلمبیا در 8 جولای 1994 پرواز کرد  موکایی در چندین آزمایش علمی و پزشکی حضور داشته است و در یک ماژول اسپیس لب در خلیج کلمبیا فعالیت هایش را انجام میداده است. STS-65 در 23 جولای 1994 پس از گذراندن 15 روز در فضا به زمین بازگشت.

پس از خدمت به عنوان متخصص محموله پشتیبان در مأموریت STS-90 در سال 1998، موکایی برای دومین بار با شاتل فضایی Discovery در 29 اکتبر 1998 به عنوان متخصص محموله در مأموریت STS-95 به فضا سفر کرد.

در این ماموریت، خدمه بیش از 80 آزمایش علمی مرتبط با تحقیقات پزشکی و مواد را در یک محیط دارای بخش های ریزگرانشی انجام دادند. به ویژه، جان گلن، فضانورد پروژه مرکوری، به عنوان دیگر متخصص محموله پرواز کرد و در نتیجه اجازه بررسی پرواز فضایی  داده شد.

موکایی اولین شهروند ژاپنی شد که دو بار در فضا پرواز کرد. STS-95 در 7 نوامبر 1998 به سلامت فرود آمد. موکایی در طول خدمت خود به عنوان فضانورد NASDA در ناسا، همچنین در کالج پزشکی بیلور در هیوستون و در دانشکده پزشکی دانشگاه کیو کار کرد.

در سال 2000، موکایی به عنوان معاون خبره مأموریت برای مأموریت STS- 107  انتخاب شده بود، که در ژانویه 2003 پرواز کرد و با متلاشی شدن شاتل فضایی کلمبیا و از بین رفتن خدمه در جریان ورود مجدد به جو، تراژدی مهمی نیز در عرصه تحقیقات فضایی به پایان رسید.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.