بیوگرافی دونالد کیت اسلایتون

پروژه مرکوری

بیوگرافی دونالد کیت اسلایتون

بیوگرافی دونالد کیت اسلایتون

دونالد اسلایتون در 1 مارس 1924 در آمریکا متولد شد او فضانوردی آمریکایی است که در سال 1959 به همراه چند فضانورد دیگر در پروژه مرکوری فعالیت داشت ولی تا سال 1975 هیچ پرواز فضایی را انجام نداد. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

اسلایتون در سال 1942به نیروی هوایی ایالات متحده رفت و 56 ماموریت جنگی در طول جنگ جهانی دوم انجام داد، پس از جنگ او مدرک مهندسی هوانوردی را در سال 1949 از دانشگاه مینه سوتا دریافت کرد و سپس به عنوان مهندس در شرکت هواپیمایی بوینگ مشغول به کارشد. در سال 1951 نیز به عنوان عضو نیروی هوایی به مینه سوتا فراخوانده شد و در سال 1955 خلبان آزمایشی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا شد. بعد از برنامه فضایی مرکوری اسلایتون دیگر قادر به ادامه کار نبود چون ضربان قلب نامنظمی داشت ولی توانست به عنوان مدیر خدمه پرواز در مرکز فضایی جانسون فعالیت هایی انجام دهد و او در ماموریت های جمنای و آپولو مسئول انتخاب خدمه فضانوردان بود.

در سال 1975 او بیماری قلبی داشت و در سن 51 سالگی به عنوان خلبان ماژول آپولو -سایوز انتخاب شد. البته اسلایتون به عنوان مدیر آزمایشات پرواز شاتل فضایی تا سال 1982 فعالیت داشت سپس به شرکت  Space Services, Inc رفت و در آنجا نیز فعالیت هایی را به انجام رساند.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.