یلنا کنداکاوا فضانورد روسی

فضانورد اهل روسیه

یلنا کنداکاوا فضانورد روسی

یلنا کنداکاوا فضانورد روسی

 

یلنا کنداکاوا در 30 مارس سال 1957 در روسیه بدنیا آمد او یک فضانورد روسی است و اولین زنی بود که یک پرواز فضایی طولانی را در فضا انجام داد. برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدامگ همراه باشید.

کنداکاوا در سال 1980 از  دانشکده فنی حرفه ای باومان مسکو فارغ التحصیل شد و سپس در شرکت هوا و فضای Energia  به عنوان مهندس مشغول به کار شد. در سال 1985 او با والری ریومین که یک فضا نورد بود ازدواج کرد و در سال 1989 وارد برنامه های فضایی شد.

در 4 اکتبر سال 1994 کنداکاوا اولین پرواز فضایی خودش را به عنوان مهندسی پرواز سایوز تی ام 20 انجام داد و به ایستگاه فضایی میر روسیه پرواز کرد. او حدود 169 روز را در فضا گذراند و در طول این مدت  او و تمامی خدمه اش مجبور بودند که با قطعی برق و مشکلات فنی در ایستگاه فضایی دست و پنجه نرم کنند.

در طول همین پرواز بود که شاتل فضایی آمریکا با میر دیدار کرد. کنداکاوا در دومین پرواز فضایی خودش متخصص ماموریتی در STS-84 در شاتل فضایی آمریکایی آتلانتیس بود که در 15 ماه مه سال 1997 به فضا پرتاب شد. او و خدمه آتلانتیس تجهیزات و تدارکات را به میر منتقل نمودند. آتلانتیس پس از گذراندن 9 روز در فضا در 24 مه فرود آمد. در سال 1999 کنداکاوا از برنامه های فضایی بیرون آمد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.