دانشمندان چگونه نحوه سن یک کهکشان را تعیین می نمایند؟

سن کهکشان

دانشمندان چگونه نحوه سن یک کهکشان را تعیین می نمایند؟

دانشمندان چگونه نحوه سن یک کهکشان را تعیین می نمایند؟

سن کهکشان ها توسط دانشمندان از طریق مشاهدات آن ها صورت می گیرد و بر طبق آن می توانند بفهمند که یک کهکشان چند میلیون سال عمر دارد.برای مطالعه کامل مقاله تا انتها با مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

بر اساس یک سری مطالعات انجام شده مشخص شده است که افزایش و کاهش روشنایی برخی از ستارگان ممکن است سن کهکشان های میزبان آن ها را تعیین نماید البته این عمر به دانشمندان کمک می کند تا سن کهکشان را حدس بزنند.

ستاره شناسان “پالس” هزاران ستاره در کهکشان بیضوی مسیه 87 یا M87 را اندازه گیری کرده اند و با استفاده از این داده ها قدمت آن را حدود 10 میلیارد سال تخمین زده اند، عددی که با تخمین های قبلی که با سایر موارد و تکنیک ها مطابقت دارد. دکتر چارلی کانروی ، استادیار نجوم در دانشگاه هاروارد و نویسنده اصلی این مطالعه  گفت: “ما روش های نسبتاً کمی برای تعیین سن کهکشان ها داریم.” “این به ما ابزار جدیدی برای تعیین سن یک کهکشان می دهد، که برای کهکشان های باستانی مانند M87 بسیار مهم است. ستاره های این کهکشان احتمالاً مدت ها پیش  شاید 10 میلیارد سال پیش شکل گرفته اند و اگر این  مورد درست باشد، این کهکشان یک بقای فسیلی از زمانهای بسیار قبل در جهان است. ”

منجمان تصاویر کهکشان M87 را که توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال 2006 گرفته شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها مشاهده کردند که تابش ترکیبی همه ستارگان کهکشان که در فاصله 53 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد، به دلیل افزایش و کاهش روشنایی هر ستاره هر 270 روز متفاوت است.

محققان با علامت گذاری این وقایع 270 روزه به این نتیجه رسیدند که می توانند از معیار اندازه گیری سن کهکشان استفاده کنند  و این می تواند در کهکشان های دیگر نیز اعمال شود. دکتر پیتر ون داکوم  استاد نجوم و فیزیک  می گوید: “این اولین بار است که تنوع نور ترکیبی میلیون ها ستاره در نظر گرفته می شود و به طرز شگفت انگیزی ما توانستیم آن را در کهکشان M87 شناسایی کنیم.”

محققان امیدوارند از این تکنیک جدید برای محاسبه سن دیگر کهکشان هایی که به طور فعال در حال شکل گیری ستارگان هستند، استفاده کنند.

جیون چوی، دانشجوی کارشناسی ارشد هاروارد و یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه ای گفت: “مدل های ما نشان می دهد که پالسها در کهکشان های جوانتر قوی تر خواهد بود و این چیزی است که ما دوست داریم آن را آزمایش کنیم.”

همچنین چیزی که ما از تاریخ می دانیم این است که هر زمان که پنجره های جدیدی به جهان باز می شود، اکتشافات غیر منتظره رخ می دهد.” بنابراین ما ممکن است از مشاهده آنچه که از کهکشانها بیشتر در این راه مشاهده می کنیم شگفت زده شویم. “

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.