بیوگرافی مارکوس پونتس

خلبان و فضانورد برزیلی

بیوگرافی مارکوس پونتس

بیوگرافی مارکوس پونتس خلبان و فضانورد برزیلی

مارکوس پونتس در 11 مارس 1963 در برزیل به دنیا آمد او یک خلبان و فضانورد برزیلی و اولین شهروند برزیلی در فضا می باشد.برای آشنایی با مارکوس پونتس تا انتهای مقاله تا مجله علمی آندرومدا مگ همراه باشید.

پونتس در سال 1984 به عنوان خلبان نظامی فارغ التحصیل شد. و در بخش فناوری و هوانوردی از آکادمی نیروی هوایی در برزیل فارغ التحصیل شد. او به مدت 14 سال به عنوان افسر ایمنی پرواز به بررسی حوادث ایمنی پرداخت. او در رشته مهندسی هوانوردی در موسسه فناوری هوانوردی فارغ التحصیل شد و در سال 1993 دوره آزمایشی پرواز گذراند.

او در زمینه های آزمایش موشکی و توسعه سلاح ها و ارزیابی هواپیما فعالیت هایی را انجام داد. پونتس در سال 1998 با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل از دانشکده کارشناسی ارشد نیروی دریایی ایالات متحده در مونتری در کالیفرنیا در رشته مهندسی سیستم فارغ التحصیل شد.

مارکوس پونتس در سال 1998 به عنوان متخصص ماموریت انتخاب شد و به  عنوان رییس مرکز فضایی جانسون اداره ملی هوا نوردی و فضایی ناسا در آمد و در آنجا به فضانوردان آموزش می داد. پس از توقف پروازهای شاتل های فضایی در فاجعه کلمبیا در سال 2003، بریل در سال 2005 با روسیه به توافق رسید که پونتس از طریق یک فضاپیما به فضا برود. او در 30 مارس 2006 از کشور قزاقستان به فرماندهی پاول وینوگرادف از روسیه و مهندس پرواز جفری ویلیامز از ایالات متحده سوار هواپیمای سایوز TMA-8شد.

در طول ماموریت هشت روزه که او در ایستگاه بین المللی فضایی داشت چندین آزمایش علمی را نیز انجام داد و در مورد واکنش بدن انسان در یک دوره طولانی مدت در فضا به مطالعات و تحقیقات گسترده ای را انجام داد. مارکوس در 8 آوریل 2006 به همراه سایوز TMA-7 به زمین بازگشت. البته پونتس نیز در مرکز فضایی جانسون کارکرد و در بخش تولیدات قطعات برزیلی در ISS مشغول به کار بود.

در سال 2019 پونتس به عنوان وزیر علوم، فناوری و نو آوری و ارتباطات در دولت برزیل منصوب گشت.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.