بیوگرافی کریس هدفیلد

فضانورد پیشگام کانادایی

بیوگرافی کریس هدفیلد

بیوگرافی کریس هدفیلد

کریس هدفیلد یک فضانورد پیشگام کانادایی است که از طریق توییتر خود در حالی که در ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2013 بود، به شهرت جهانی رسید.برای آشنایی کامل با کریس هدفیلد تا انتهای مقاله با آندرومدا مگ همراه باشید.

کریس هدفیلد کی بود؟

کریس هدفیلد در کودکی آرزو داشت فضانورد شود و از سال 1992، او جز لاینفک برنامه های فضایی کانادا و آمریکا بود. در دسامبر 2012، او برای پنج ماه اقامت در فضا شروع به کار کرد، جایی که پست های توئیتری خود در مورد زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی باعث شهرت او شد.

سال های اول

سرهنگ کریس هدفیلد، اولین فضانورد کانادایی که در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی می کرد، در 29 آگوست 1959 در سارنیا، انتاریو، کانادا متولد شد. هدفیلد که در یک مزرعه بزرگ شده بود، طعم ماجراجویی اولیه را پیدا کرد و زمانی که نوجوان بود، یک اسکی باز ماهر بود.

اما پرواز علاقه واقعی هدفیلد بود. در 15 سالگی، هدفیلد جوان توانست یک بورس تحصیلی خلبانی را بدست آورد. او حتی در آن زمان آرزو داشت که فضانورد شود، اما کانادا زادگاهش هیچ برنامه فضانوردی را برای پیگیری ارائه نکرد.

در عوض، هدفیلد در سال 1978 به نیروهای مسلح کانادا پیوست و دو سال را در کالج نظامی Royal Roads در ویکتوریا، بریتیش کلمبیا گذراند. وی این کار را با دو سال دیگر در کالج نظامی سلطنتی در کینگستون، انتاریو دنبال کرد، جایی که در سال 1982 لیسانس مهندسی مکانیک گرفت.

از طریق همه اینها، اشتیاق هدفیلد به پرواز هرگز او را ترک نکرد. در بیشتر دهه 1980، وی برای نیروهای کانادایی و آمریکایی به عنوان خلبان جنگنده آموزش و کار کرد. این دوره شامل آموزش در مدرسه خلبانی آزمایش نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا و همچنین انجام کارهای تحقیقاتی با ناسا بود.

فضانورد پیشگام کانادایی

در اوایل دهه 1990، هدفیلد بیش از 70 نوع مختلف هواپیما به پرواز درآورده بود و حداقل نام خود را در محافل نظامی در کانادا و ایالات متحده به گوش همه رسانده بود.

هدفیلد با اشتیاق کشور خود برای شروع یک برنامه جدید فضانوردی، از 5330 متقاضی انتخاب شد تا در ژوئن 1992 به یکی از چهار فضانورد جدید کانادایی تبدیل شود. توسط آژانس فضایی کانادا، هدفیلد در آژانس فضایی جانسون ناسا در هوستون تگزاس مستقر شد به سرعت به عضوی جدایی ناپذیر از برنامه های فضایی هر دو کشور تبدیل گشت.

طی دو دهه آینده، هدفیلد تعدادی کلاه فضایی را برای خدمت رسانی به ماموریت فضانوردان در فضا و برای پشتیبانی در مرکزی فضایی کندی فلوریدا و پشتیبانی ماموریت های ناسا در مرکز آموزشی فضانوردی یوری گاگارین در استار سیتی روسیه را اهدا نمود.

از سال 2006، هدفیلد به مدت دو سال به عنوان رئیس عملیات ایستگاه فضایی بین المللی در مرکز فضایی جانسون خدمت کرد.

علاوه بر کار روی زمین، هدفیلد بخشی از چندین مأموریت فضایی بود، از جمله یک ماموریت 11 روزه در ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2001 اولین سفر او به این ایستگاه، جایی که او اولین کانادایی بود که یک فضاپیما را ترک کرد و آزادانه و شناور در فضا به تحقیق و کاوش می پرداخت.

گلوبال استار

در دسامبر سال 2012، هدفیلد چالش برانگیزترین ماموریت زندگی خود را آغاز کرد: همراه با دو فضانورد دیگر، با یک فضاپیمای روسی برای پنج ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی عزیمت کرد. برای هدفیلد، تعجب پسر بچه ای که او برای اولین بار به عنوان یک بچه مزرعه در انتاریو تجربه کرده بود، بسیار دور از ذهن بود. او گفت:

“برای اینکه بتوانم به ایستگاه فضایی بروم و آن رافرماندهی کنم، یک شخص حرفه ای به حساب می آیم، و بله، من آن را جدی می گیرم، و بله، برای کانادا هم این موضوع مهم است، اما برای من، فقط به عنوان یک بچه کانادایی، باعث می شود که فریاد بزنم و بگم بخند و کارت را ادامه بده. ”

در طی چند ماه آینده، هدفیلد با توییتر خود علاقه مندان تازه کار فضا را شیفته خود کرد و ضمن ارائه تصاویر خیره کننده از جهان در اطراف خود، از زندگی خود در داخل ایستگاه اطلاعاتی ارائه داد.

هدفیلد با هم فضانوردان دیگرش، تام مارشبرن آمریکایی و رومان روماننکو روسی، در 13 مه 2013 به سلامت به زمین بازگشت. او از این که در خانه است احساس راحتی داشت. وی با یادآوری اینکه پس از فرود ابتدا دریچه فضاپیما باز شد، گفت: “بوی وزش نسیم بر روی چمن مثل فصل بهار به مشامم میرسید.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.