انوشه انصاری اولین زن جهانگرد فضایی

بیوگرافی انوشه انصاری

انوشه انصاری اولین زن جهانگرد فضایی

انوشه انصاری اولین زن جهانگرد فضایی

انوشه انصاری ، (متولد 12 سپتامبر 1966 ، مشهد ، ایران) ، بازرگان ایرانی تبار آمریکایی که اولین زن جهانگرد فضایی ، اولین شخص ایرانی تبار و اولین زن مسلمانی بود که به فضا رفت.برای آشنایی کامل با انوشه انصاری تا انتهای مقاله با آندرومدا مگ همراه باشید.

تاجر زن آمریکایی

انصاری در سال 1984 در دوران نوجوانی از ایران به آمریکا مهاجرت کرد. وی در سال 1988 و در حالی که تمام وقت در ارتباطات MCI کار می کرد ، لیسانس الکترونیک و مهندسی کامپیوتر را از دانشگاه جورج میسون ، فیرفکس، ویرجینیا و کارشناسی ارشد مهندسی برق را از دانشگاه جورج واشنگتن ، در واشنگتن دی سی دریافت کرد. در سال 1993 انصاری و همسرش حمید انصاری و برادر همسرش امیر انصاری بنیانگذار Telecom Technologies Inc بودند. این شرکت در سال 2000 با معامله ای به ارزش تقریبی 550 میلیون دلار توسط “Sonus Networks Inc” خریداری شد.

علاقه انصاری به اکتشافات فضایی قبل از پرواز فضایی اش مشهود بود. در سال 2002 انصاری و برادر همسرش کمک چند میلیون دلاری به بنیاد X پرایز، که  یک سازمان غیر دولتی که مدیریت مسابقات را برای تشویق نوآوری هایی که به نفع بشریت است ، انجام می دهند را ، انجام دادند. از هدیه خانواده انصاری برای تأمین بودجه بنیاد ایکس پرایز از آن به نام انصاری ایکس استفاده شد ، جایزه نقدی 10 میلیون دلاری برای اولین شرکت خصوصی که ظرف دو هفته یک فروند سفینه قابل استفاده مجدد را دو بار به فضا پرتاب کرد. در سال 2004 شرکت توسعه هوافضا Scaled Composites از موهاوی ، کالیفرنیا ، جایزه انصاری X را به همراه Space Ship One، وسیله نقلیه ای که طرح هواپیماهای آمریکایی برت روتان کشیده بود، برنده شد. انصاری قرار شد از طریق Space Adventures، Ltd.که یک شرکت گردشگری فضایی است، در پروازهای فضایی شرکت کند. اگرچه شرایط دقیق معامله به صورت خصوصی باقی ماند، اما تخمین زده می شد که انصاری حدود 20 میلیون دلار برای شرکت در این مأموریت پرداخت کرده باشد. در اوایل سال 2006 وی آموزش پرواز در فضا را در شهر استار، روسیه آغاز کرد، و در ابتدا به عنوان پشتیبان دایسوکه انوموتو تاجر ژاپنی بود. وقتی انوموتو  به دلایل پزشکی از پرواز در این مأموریت رد صلاحیت شد، انصاری وی را در خدمه پرواز Soyuz TMA-9 جایگزین کرد.

انصاری در 18 سپتامبر 2006 به همراه فرمانده میخائیل تورین از روسیه و مهندس پرواز مایکل لوپز-آلگریا از ایالات متحده به فضا رفت. در 20 سپتامبر 2006 ، فضاپیما به ایستگاه فضایی بین المللی اسکله زد، جایی که انصاری هشت روز در آنجا بود. او یک سری آزمایشات مربوط به فیزیولوژی انسانی را برای آژانس فضایی اروپا انجام داد، برای یک نمایش نجوم در تلویزیون ملی ایران از فضا مصاحبه کرد ، و هنگامی که در ISS مستقر بود، اعزام ها و سوالات را در وبلاگ خود منتشر کرد . او با استفاده از Soyuz TMA-8 به زمین بازگشت و در 29 سپتامبر 2006 در قزاقستان فرود آمد.

انصاری پس از انجام مأموریت فضایی خود به کار خود به عنوان یک زن تاجر و کارآفرین ادامه داد. وی در سال 2006 با تأسیس Prodea Systems ،که یک شرکت اینترنت اشیا  است ، و به عنوان اولین مدیر اجرایی شرکت خدمت میکرد. او زندگینامه ایبا عنوان ، رویای من از ستاره ها: از دختر ایران تا پیشگام فضایی (2010 ؛ با هومر هیکام) را به رشته تحریر نیز در آورد.

از طريق آندرومدا مگ
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.